Je kan op veel verschillende manieren reclame maken. Bijvoorbeeld door folders te versturen, posters op te hangen in de winkel of stickers te plakken op producten. Maar als bedrijven voor zichzelf reclame willen maken en dus meer bekend willen worden, dan is het verstandig om een logo op het pand te hangen of reclameborden langs sportvelden te plaatsen. Ook zie je vaak reclames in bushokjes en abri’s.

In winkels, op websites en in folders kom je regelmatig aanbiedingen tegen. Dit is ook een vorm van reclame. Een aanbieding betekent dat een artikel tijdelijk goedkoper is, waardoor de verkoper meer klanten hoopt te trekken.

Misschien heb je weleens gehoord van ‘30% korting’ of ‘3 producten halen en 2 betalen’ of ‘2e artikel halve prijs’. Aanbiedingen kunnen heel aantrekkelijk zijn maar het is belangrijk om het goed uit te rekenen. Wat kost een product als je 30% korting krijgt? Is de nieuwe prijs aantrekkelijk genoeg? Of zijn er vergelijkbare producten in de winkel die zonder aanbieding nog goedkoper zijn? En stel dat een pak yoghurt is afgeprijsd omdat de houdbaarheidsdatum bijna is verlopen. Heb je op korte termijn dat pak yoghurt wel nodig? Maak alleen gebruik van een aanbieding als je zeker weet dat je dat artikel wilt hebben en gaat gebruiken.